| Abstract | |
Understanding Representations of English as a Foreign Language Teachers' and Students' Roles in Different Contexts in the Light of Transitivity Analysis Solange Teresinha Ricardo de CASTRO ABSTRACT: This paper examines the contributions of transitivity analysis to the comprehension of representations of the roles of EFL teachers and students, in different contexts. Representations are the meanings constructed socio-historically in the linguistic activity of the different practical activities individuals participate in in the social formations they belong to. Data are from four research corpora. Participants were from: a basic education school, an undergraduate EFL teacher education course, the HR department of a factory and an undergraduate hotel management and administration course. Participants of processes, processes and circumstances were examined. Results suggest transitivity analysis is a powerful instrument to understand representations of learning and teaching in relation to their contexts. KEY-WORDS: representations, EFL teachers and students, transitivity analysis, Systemic Functional Linguistics RESUMO: Este estudo examina as contribuições da análise da transitividade para a compreensão das representações dos papéis de professores e alunos de ILE, em contextos diferentes. Representações são os significados construídos sócio-historicamente na atividade lingüística das diferentes atividades práticas nas quais os indivíduos participam nas formações sociais às quais pertencem. Os dados são de quatro corpora. Os participantes são de: uma escola de educação básica, um curso de Letras, o Departamento de Recursos Humanos de uma empresa, e um curso de Hotelaria. Os participantes dos processos, os processos, e as circunstâncias foram examinados. Os resultados sugerem que a análise da transitividade é um instrumento poderoso para compreender as representações sobre ensinar e aprender em relação aos diferentes contextos. PALAVRAS-CHAVE: representações, professores e alunos de ILE, análise da transitividade, Lingüística Sistêmico Funcional |